Українські автомобілісти переходять на дизель

906776_3

Підводячи підсумки продажів нових легкових автомобілів в Україні за 10 місяців поточного року, в асоціації “Укравтопром” проаналізували вподобання українців щодо типу двигунів.

Результат дослідження показав, що більшість українців, які придбали в цьому році нові легковики, як і раніше, віддали свої уподобання автомобілям з бензиновими двигунами. За 10 місяців 2013 року 76,1% від усіх проданих і вперше поставлених на облік в ДАІ нових легкових автомобілів були автомобілі, оснащені бензиновими двигунами. При цьому варто відзначити, що минулого року, за такий самий період, частка нових бензинових легковиків на первинному ринку становила 81,2 %.

Водночас, частка дизельних автомобілів у продажах збільшилася з 14% у 2012 році до 19,5% у поточному.

Таким чином, первинний ринок демонструє перехід споживчого попиту з “бензинового” в “дизельний” сегмент.

При цьому тенденція переходу попиту з бензинових авто на дизельні почалася в травні, коли частка дизельних легкових авто в структурі продажів зросла більш ніж на 3% і склала 18 відсотків, а частка бензинових скоротилася на 3 пункти до 78 відсотків.

Шість місяців по тому, частка дизельних авто вже перевищувала чверть усіх первинних продажів і склала 26%, в той час як бензинових знизилася до 69 відсотків.

Очевидна причина такого тренду – дія тимчасових спецмит на бензинові легковички.

Чи встигнуть українці полюбити більш економічні в експлуатації дизельні авто і чи продовжиться в майбутньому, після лібералізації спецмит, “дизельний тренд”, покаже час.

Що ж стосується альтернативного палива, то тут українці демонструють стійкий консерватизм.

Автомобілі, оснащені газобалонним обладнанням, стабільно утримують близько 4% ринку нових авто. Можливо, це пов’язано з тим, що рішення про перехід на газ автомобілісти приймають вже після покупки нового бензинового авто.

Частки гібридних і на повній електротязі автомобілів в структурі продажів залишаються вкрай малими та сумарно становлять трохи більше однієї десятої відсотка.

Така ситуація зайвий раз підкреслює, що купуючи автомобіль, українці більшою мірою керуються первісною ціною товару, ніж майбутніми експлуатаційними витратами.