Українці не поспішають в автосалони

За даними асоціації “Укравтопром” у вересні на внутрішньому ринку було реалізовано та поставлено на облік в ДАІ 6 370 нових автотранспортних засобів. Такий показник свідчить про зменшення споживчої активності майже на 10% щодо попереднього місяця і є гіршим результатом за останні чотири місяці.

Порівняно з вереснем минулого року ситуація виглядає ще більш драматичною – продажі нового автотранспорту в Україні скоротилися в 3,5 разу.

Найбільше падіння як по відношенню до серпня, так і відносно вересня минулого року продемонстрував сегмент комерційних автомобілів. Продавці цього виду транспорту закінчили місяць з показником 411 авто, який на 14% гірше серпневого результату і на 75% нижче підсумків вересня 2013 року.

Лідером на ринку нових комерційних автомобілів минулого місяця був німецький бренд Volkswagen. Продавши 72 комерційних авто, дилери цього бренду поліпшили його серпневий показник на 39%, однак від рівня продажів вересня минулого року відставання становило 71 відсоток.

На другому місці французька марка Renault з показником 63 автомобілі. Обсяг продажів комерційних Renault в порівнянні з серпнем виріс майже на 2%, при цьому падіння щодо торішнього вересня досягло 76 відсотків.

Замикає трійку лідерів італійський Fiat – 45 шт. (-34% до серпня 2014р. та -79% до вересня 2013р.).

Ситуація на ринку нових легкових автомобілів в порівнянні з серпнем погіршилася майже на 10%, а відносно вересня минулого року – на 72 відсотки. За місяць ДАІ зареєструвало всього 5 788 продажів нових легкових авто. Найгірший результат був тільки в травні, коли оператори ринку нових легкових авто реалізували 5 675 автомобілів.

Ключовим фактором, що сформував таку динаміку, є відхід з ринку великої кількості споживачів, орієнтованих на автомобілі економ класу. Як наслідок, на тлі загального падіння попиту відбувається збільшення частки автомобілів більш високого цінового діапазону.

Яскравий приклад тому – закріплення впевненого лідерства в продажах за японським брендом Toyota. Вересневий результат цієї марки на українському ринку нових легкових авто – 974 автомобілі. Таким чином, незважаючи на майже 30% падіння продажів відносно вересня минулого року, Toyota поліпшила свій серпневий показник на 11%.

Срібло місяці зумів зберегти за собою вітчизняний бренд ЗАЗ, його результат 434 автомобіля. До обсягів продажів серпня ЗАЗу не вистачило 7%, а від результату вересня 2013 він відстав на 76 відсотків.

В ар’єргарді трійки лідерів Volkswagen – 368 авто. (-20% до серпня 2014р. та -68% до апмр).

В автобусному сегменті автомобільного ринку в звітному місяці була продана 171 одиниця нового транспорту. Такий обсяг продажів продемонстрував збільшення ринку цього виду транспорту в порівнянні з попереднім місяцем на 8 відсотків. Але якщо порівнювати з підсумками річної давності, то можна констатувати, що попит на автобуси зменшився в 2,4 разу.

Перше місце в продажів вересня належить французькій марці Peugeot – 62 автобуса. На другому і третьому місцях вітчизняні бренди Еталон і Рута з 50 і 24 автобусами відповідно.