Новини

Світовий досвід розвитку ринку електромобілів

Згідно з дослідженням, проведеним ICCT (International Councilon Clean Transportation), світові продажі електромобілів в 2013 році збільшилися до 200 000 штук, що приблизно вдвічі більше, ніж у 2012 році.

Дослідження, в якому докладно розглядаються відмінності в податково-бюджетній політиці, спрямованій на підтримку продажів електромобілів, по одинадцяти основних авторинках (вісім європейських країн, Китай, Японія і США), наочно демонструє, що податкові пільги і субсидії відіграють ключову роль у стимулюванні ринку електромобілів.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Якщо в 2009 році продажі електромобілів обчислювалися лише тисячами одиниць в усьому світі, то за останні пару років зросли приблизно в два рази, досягнувши 200 000 шт. в 2013 році. Звичайно, в порівнянні з десятками мільйонів транспортних засобів, що щорічно надходять на ринок, частка електромобілів як і раніше незначна, але, як показують останні дослідження ICCT, в окремих регіонах частка продажів електромобілів стає все більш вагомою.

Так, Норвегія є світовим лідером у цій сфері – в цій країні на частку електромобілів припадає близько 6 відсотків усіх продажів нових автомобілів. Ненабагато відстають Нідерланди – з часткою 5,6% продажів, і Каліфорнія – 4%. Всі три ринки також демонструють високі темпи зростання: у Норвегії і Каліфорнії кількість електромобілів, проданих в 2013 році, подвоїлася в порівнянні з попереднім роком, а в Нідерландах продажі електромобілів виросли в 6 разів.

Водночас, Німеччина і Великобританія є одними з електро- авторинків, що повільно розвиваються – лише близько 0,2 відсотка всіх продажів в цих країнах припадає на сектор електромобілів.

Результати досліджень ICCT демонструють існування великих відмінностей у рівні і типі податкових пільг для електротранспорту на різних ринках. Наприклад, пільги, які забезпечує голландський уряд для гібридних автомобілів з підзарядкою, складають близько 38 000 євро (52 000 долл. США) за автомобіль, або майже три чверті його базової ціни. Ця пільга складається з повного звільнення від реєстраційних та щорічних податків на транспортні засоби.

У Німеччині, навпаки, власники електромобілів в кінцевому підсумку платять більше податків, ніж вони платили б, володіючи порівнянним не електричним автомобілем, оскільки існуючі мінімальні податкові пільги з лишком компенсовані більш високим ПДВ, яким обкладаються електромобілі.

Взаємозв’язок між податковими пільгами і продажами електромобілів в деяких випадках очевидний, і такі країни як Норвегія та Нідерланди є хорошими прикладами ринків, де високий рівень податкових пільг безпосередньо призводить до високих цифр продажів електромобілів.

Однак податкові пільги та відмінності цін на паливо та електроенергію не є універсальним рецептом для всіх ринків. Про це свідчить досвід Великобританії, де, незважаючи на відносно високі стимули, продажі електромобілів як і раніше залишаються дуже низькими.

Каліфорнія, зі своїм дуже середнім рівнем податкових пільг, в порівнянні з іншими ринками, показує яскравий приклад впливу інших факторів, що розвивають ринок електрокарів. У Каліфорнії діє комплексний план впровадження електромобілів, який включає політику автовиробників (наприклад, стандарти CO2, вимоги до електромобілів), вкладення інвестиції в інфраструктуру, роботу електроенергетичного сектора, кампанії з інформування споживачів та інші місцеві ініціативи, що на думку експертів з ICCT є більш важливим для просування екологічно чистого транспорту на автомобільних ринках.

Back to top button