Важка ситуація зближує погляди імпортерів і виробників

У Києві відбулася спільна прес-конференція керівників асоціацій «Укравтопром», «ВААІД» та Федерації роботодавців автомобільної галузі, присвячена проблемам авторинку і автовиробництва в Україні, найближчим перспективам і прогнозам попиту на автомобілі в 2018 році.

Незважаючи на зростання ВВП, домінуючою часткою якого стали податки, економічне становище в країні залишається вкрай складним, що не може не відбиватися на ситуації в автопромі, зазначив на зустрічі зі ЗМІ президент асоціації автовиробників Михайло Резнік. Однак дивує реакція влади на ту катастрофу, яка відбувається з галуззю, яка нещодавно була пріоритетною, створювала до 4% ВВП і забезпечувала десятки тисяч громадян роботою. Вірніше, дивує відсутність будь-якої реакції.

Легко пишатися досягненнями, коли темпи розвитку авторинку найвищі в регіоні, а за обсягами вироблених автотранспортних засобів твій автопром сьомий серед європейських країн. Сьогодні це виглядає фантастично, але це було. А до цього була важка робота. «Свого часу, Україна стала першою з країн колишнього СРСР, де було створено СП з виробництва автомобілів», нагадав пан Резнік. «Коли я мав честь очолювати наше посольство в Південній Кореї, ситуація з вітчизняним автопромом була не набагато кращою. Але нам спільно з ЗАЗом вдалося переконати Daewoo інвестувати саме в українську економіку. Інтереси бізнесу були підтримані як виконавчою, так і законодавчою гілками влади. Це був складний процес, але була політична воля. В країну прийшов інвестор, було реанімовано і модернізовано ЗАЗ і створено десятки тисяч робочих місць. Завод отримав нове обладнання, технології та продукт, який користувався попитом не тільки на внутрішньому ринку. Вартість експортних поставок доходила до $ 600 млн на рік », підкреслив президент Укравтопрому. На жаль, сьогодні це підприємство, під впливом зовнішніх факторів і недотриманням зобов’язань з боку держави, на межі банкрутства.

Нинішня бездіяльність влади демонструє скоріше споживче, а не партнерське ставлення держави до бізнесу.

В таких умовах чекати приходу в галузь серйозних інвесторів марно. Легше відволіктися від проблеми і шукати нові об’єкти для гордості. Але автопром – це індикатор стану справ не тільки в промисловості, а і в економіці в цілому. Тому навряд професійні PR-ники від влади знайдуть рівноцінну заміну для нової гордості.

Підтримав свого колегу і керівник Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів Олег Назаренко. Відсутність доступних кредитних ресурсів для бізнесу, слабка позиція України в умовах ЗВТ з ЄС і свавілля в питанні ввезення автомобілів на єврономерах не покращує інвестиційну привабливість нашої країни, доповнив опис стану справ пан Назаренко.

Ситуація вкрай важка, але не безвихідна, Україна все ще має потенціал для відновлення. Ця теза стала головним меседжем прес-конференції. Звичайно, ніхто не розраховує на потужний внутрішній попит, він оцінюється в 100 тис. нових легкових авто на цей рік і повільне зростання в майбутньому. Але інтегрування вітчизняних виробників в глобальні поставки лідерів світового автопрому – цілком реальна перспектива. Втілення цього сценарію в життя залежить від здатності створити в короткий термін сприятливе інвест. середовище і ефективну промислову політику держави, а прямо кажучи, від здатності української влади створювати конкурентні переваги для індустріальних інвесторів, стабільні і зрозумілі правила гри на національному ринку.

Історія показує, нічого немає неможливого, потрібно лише довірче і плідне партнерство держави і бізнесу, як тоді, в кінці 90-х, коли ми першими на пострадянському просторі запустили проект виробництва автомобілів з іноземним партнером.