Новини

Fiat Chrysler і PSA підписали угоду про злиття

Італо-американський автомобільний концерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) і французька Groupe PSA підписали в середу угоду, що зобов’язує про злиття, говориться в спільному прес-релізі компаній. Ради директорів компаній схвалили основні параметри злиття в кінці жовтня.

Акціонери FCA і PSA отримають по 50% акцій об’єднаної компанії. Керівником об’єднаної компанії з повноваженнями на п’ять років стане гендиректор PSA Карлос Таварес. Голова правління FCA Джон Елкан очолить раду директорів, яка буде складатися з 11 осіб – по п’ять директорів від FCA і PSA плюс Таварес на правах керівника компанії.

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

Об’єднана компанія стане четвертим за величиною виробником автомобілів в світі – після Volkswagen, Toyota і альянсу Renault-Nissan. Злиття також об’єднує дві автомобільні династії – клан італійського мільярдера Аньєллі (основних власників FCA) на чолі з Елканом і французьку сім’ю Пежо.

Капіталізація нового автогіганта оцінюється в $47 млрд. Головна компанія нової групи буде зареєстрована в Нідерландах, акції будуть котируватися на фондових біржах Парижа, Мілана та Нью-Йорка.

Після завершення угоди акціонери PSA отримають 1,742 акції нової компанії на кожну акцію PSA, а акціонери FCA отримають 1 акцію нової організації на кожну акцію FCA.

Найбільші акціонери компаній, що об’єднуються, EXOR (сімейний бізнес Аньєллі), Bpifrance (представляє французьку державу) і EPF/FFP (сім’я Пежо) заблокують свої пакети акцій в новій компанії на три роки. Виняток зроблено для Bpifrance, якій дозволено зменшити свій пакет до 5% в PSA або на 2,5% в об’єднаній компанії. Китайська Dongfeng Motor Group знизить 12,2-відсоткову частку у французького автовиробника, продавши 30,7 млн акцій PSA (ці акції будуть анульовані, за ціною закриття у вівторок пакет акцій коштував 679 млн євро, $748,4 млн), таким чином Dongfeng буде належати 4,5% об’єднаної групи. Вважається, що зниження частки Dongfeng допоможе отримати схвалення угоди регуляторами США.

Компанії збираються завершити злиття за термін від 12 до 15 місяців, отримавши схвалення акціонерів і регуляторів.

Злиття дасть близько 3,7 млрд євро синергетичного ефекту в рік за умови, що в результаті операції не будуть закриті виробництва. Приблизно 40% синергії буде досягнуто завдяки поєднанню автомобільних платформ, сімейств двигунів і високотехнологічних компонентів при одночасному збільшенні масштабу виробництва. Понад дві третини машин буде випускатися на двох платформах, приблизно по 3 млн автомобілів в рік на кожній. Це будуть платформи для маленьких і для компактних/середніх автомобілів PSA.

Ще 40% економії дадуть спільні закупівлі, решта – спільний маркетинг, IT, адміністрування і логістика.

Загальна одноразова вартість досягнення синергії оцінюється ними в 2,8 млрд євро.

FCA випускає машини під брендами Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Ram і Maserati, в ній працюють 200 000 чоловік по всьому світу.

У PSA входять п’ять брендів: Peugeot, Citroën, DS, Opel і Vauxhall, у неї 210 000 співробітників. Компанії продали сумарно 8,7 млн машин в минулому році, але мають виробничі потужності на 14 млн машин, за оцінкою LMC Automotive.

Угода напевно змінить світову автомобільну промисловість: PSA отримає довгоочікувану присутність в Північній Америці, а FCA зможе наздогнати конкурентів у розробці технологій автомобілів з низьким рівнем шкідливих викидів, в яких вона зараз відстає. Проте, об’єднана компанія як і раніше буде сильно залежати від насиченого європейського автомобільного ринку і погано представлена в Китаї, найбільшому авторинку світу, пише Automotive News.

Back to top button