Репутація автомобільної промисловості

Автомобільна індустрія має позитивну репутацію, такого висновку дійшла компанія TNS Sofres, провівши дослідження на замовлення Міжнародної організації автовиробників OICA.

Дослідження охопило 18 країн, що є виробниками автомобілів і основними цільовими ринками світового автопрому, на які припадає 76% світових продажів автомобільної техніки. У кожній країні було проведено 800 інтерв’ю.

Звіт TNS Sofres констатує, що станом на 2015 рік сприйняття автомобільної промисловості залишається позитивним відносно інших основних галузей. Автопром разом з виробниками споживчих товарів перебуває на третьому місці після IT-індустрії і туризму, випередивши зв’язок, роздрібну торгівлю, авіацію, фармацевтичну галузь, банківську справу, енергетику, нафтову і тютюнову промисловість.

У той же час, по країнах оцінка загальної репутації автомобільної промисловості істотно розрізняється. Серед 12 основних галузей автопром знаходиться на першому місці в Японії, на 2-му в Китаї, Бразилії, Німеччині та Мексиці, але тільки на 5-му в США і Великобританії і лише на 10-му в Росії. Порівнюючи результати, отримані в 2007 році, значних змін по країнам не відбулося, окрім істотного падіння в Росії – з 3-ї на 10-у позицію.

При оцінці найбільш важливих питань, що стоять на даний час перед світовою автомобільною галуззю, було виявлено, що головним пріоритетом для споживачів залишаються викиди СО2, цю проблему на перше місце поставили 38% респондентів. Ціни на автомобілі стали питанням номер 2 і набрали 37% голосів. Найменший інтерес викликало питання про кількість і розподіл транспортних засобів, його в пріоритети записали лише 7% опитаних.

При визначенні найбільшої екологічної проблеми автомобільної галузі результати розподілилися наступним чином:

глобальне потепління через автомобільні викиди CO2 – 29%

забруднення повітря транспортними засобами (крім СО2) – 24%

поліпшення ефективності палива – 15%

виснаження горючих корисних копалин – 14%

вплив виробництва автомобілів на екологію – 10%

утилізація відходів – 8%

Не зважаючи на те, що споживачі переоцінюють внесок автомобільного сектора в загальний обсяг викидів СО2, розбіжність з фактичними даними виявилася незначною. Частка світового автопрому в глобальних викидах на думку респондентів склала 19%, в той же час, за даними Міжнародного енергетичного агентства, – 16%.

Більшість споживачів вважають, що автомобільна промисловість несе відповідальність за проблеми, пов’язані із забрудненням транспортними засобами навколишнього середовища і в той же час, ще більша кількість впевнена, що в першу чергу автопром повинен приділяти увагу підвищенню безпеки транспортних засобів. Відповідальність за вирішення ключових питань між автомобільною промисловістю, користувачами і урядом, на думку опитаних, розподіляється наступним чином:

Відповідальність за безпеку автомобіля 63% опитаних поклали на виробників, 25% на водіїв і 12% на уряд. Відповідальність уряду в цьому питанні, очевидно, полягає в технічному регулюванні виробництва та допуску на ринок продукції автопрому.

Проблему забруднення повітря транспортними засобами 57% віднесли до компетентності виробників, 19% вважають відповідальністю користувачів автотранспорту, а 23% – уряду.

У питаннях безпеки дорожнього руху та трафіку більшість респондентів поклали відповідальність на уряди -47% і 59% відповідно.