Про що говорять в Мумбаї учасники всесвітньої організації автовиробників

У середу стартувала чергова щорічна зустріч учасників всесвітньої організації автовиробників (OICA). Цього разу діалог про підсумки і перспективи автовиробництва проходить в Мумбаї (Індія), повідомляє Укравтопром.

Проведення Асамблеї в Азії не випадкове, оскільки саме ця частина світу на сьогодні є трендоутворюючою для світового автопрому. Ця тема і стала лейтмотивом першого для зустрічі.

З огляду на розміри азіатських ринків і концентрацію тут автовиробництва, останні десятиліття цей регіон визначає погоду для всіх найбільших виробників.

Яскравим індикатором цього постулату була світова фінансова криза 2008 року, яка обрушилась в першу чергу на Азію, а рік по тому поширилась і на інші континенти, позначившись на обсягах виробництва в цих регіонах.

Учасники зустрічі відзначили, що відновлення було досить швидким і перейшло в безперервне зростання протягом наступного десятиліття, яке закінчується стабілізацією на дуже високому рівні обсягів виробництва.

Середньорічний темп зростання в період між 2008 і 2018 роками, з урахуванням впливу кризи, склав 3,1%. Однак якщо розглядати відрізок з 2009 по 2017 рік, то середньорічні темпи зростання були майже вдвічі вище: 5,8%, акцентувалося в презентації статистичного комітету OICA.

Темпи зростання значно коливалися від 3% в Європі до більше 10% в Африці.

В Азії автовиробництво демонструвало стабільне зростання протягом тривалого кризового періоду.

А головною тенденцією минулого десятиліття в розвитку автовиробництва представники національних асоціацій одноголосно визначили переміщення більшої частини світового виробництва в країни, що розвиваються. Таке переміщення стало цікавим для виробників внаслідок хороших показників на ринках, перш за все, таких країн як Китай та Індія.

У той же час в Європі ринки, що розвиваються, демонстрували куди більш скромні темпи, ніж в Азії, тому потенціал зростання автовиробництва тут в значній мірі залежав від експорту.

В Америці лідерство з виробництва автомобілів з найстабільнішою і високою динамікою зростання впевнено продовжують зберігати за собою США, тоді як ринки регіону, що розвиваються, як і раніше демонструють високий рівень нестабільності.

В рамках обговорення найближчих перспектив учасники OICA одностайно висловили стурбованість охолодженням споживчої активності на основних ринках і, перш за все, в КНР, що підвищило інтерес до доповіді представників китайського автопрому і їх прогнозів.

У свою чергу, експерти СААМ (Китайської асоціації автовиробників) визначили загальну економічну кон’юнктуру автомобільного ринку Китаю як мляву, а причиною назвали три макро аспекти:

1. Уповільнення зростання ВВП Китаю

2. Оптимізація і коригування економічної структури

3. Торговельні тертя між Китаєм і США

Згідно з підготовленим до Генасамблеї аналізом, Китай планує продати на своєму ринку в поточному році близько 25,8 млн. нових автотранспортних засобів або на 8% менше, ніж в 2018 році.

Що стосується прогнозу продажів на 2020 рік, то на думку СААМ є всі передумови до збереження негативної тенденції, але падіння буде помітно меншим.

Сьогодні Генеральна Асамблея OICA продовжить свою роботу. Про її результати та основні меседжі Укравтопром повідомить в своїх майбутніх публікаціях.