Президент OICA Віссманн: світовий автомобільний ринок продовжує рости

За даними всесвітньої організації автовиробників OICA світовий автомобільний ринок постійно збільшується, за винятком кризових 2008 та 2009 років, і досяг в 2016 році обсягу продажів в 93,9 млн. одиниць автотранспортних засобів, повідомив в рамках своєї женевської прес-конференції президент OICA Матіас Віссманн. Так само він відзначив, що в 2017 році очікується подальше зростання світового авторинку, а відповідно і виробництва автотранспорту, але з дещо меншими темпами. За його прогнозами, глобальні автопродажі збільшаться в діапазоні від 2 до 3 відсотків і перевищать показник в 96 мільйонів одиниць. Очікується, що тільки в частині легкових автомобілів ринок в 2017 році виросте на 3 відсотки до 85 мільйонів нових легкових авто.

У своєму виступі голова OICA позначив і основні питання, які сьогодні є найбільш актуальними для світового автопрому.

«Немає сумніву, що автомобільна промисловість сприяє зростанню і процвітанню в багатьох країнах, це пов’язано з тим, що автомобільна промисловість є ключовим сектором в усьому світі – як в промислово-розвинених країнах, так і в країнах, що розвиваються», – сказав Віссманн. При цьому, проблемним, на думку президента OICA, залишається питання доступу до ринків і усунення торговельних бар’єрів. «Не важливо, говорите ви про Північну або Південну Америку, Європу чи Азію: місцеве виробництво має сенс тільки якщо експортні можливості не обмежені. І, природно, це також відноситься до всього ланцюжку створення вартості: для ефективного автомобільного бізнесу потрібна всесвітня система постачальників. Близько 75 відсотків доданої вартості автомобіля генерується постачальниками – з різних країн ».

Ще один важливий момент, над яким працює сьогодні OICA – гармонізація технічних правил.

Різні законодавчі норми і правила роблять продукт дорожче, обтяжують бізнес і не приносять ніякої користі клієнтам.

Наприклад, скорочення викидів CO2 є глобальним завданням для автомобільної промисловості – і в Європі, і в Азії, і в Америці. При цьому, намічені на 2021 рік показники CO2 сильно розрізняються в різних регіонах: у Європейського Союзу сама амбітна мета: 95 грамів; в Японії – 105 грамів, в Китаї – 117 грамів, а в США – 119 грамів.

Не оминув глава OICA в своєму виступі тренди, що набирають обертів на автомобільному ринку: електромобілі і цифрові технології.

Електромобілі – як повністю на електротязі, так і гібридні – в найближчі роки охоплюватимуть все більшу частку на ринках. Однак в глобальному масштабі автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння, на його думку, становитимуть значну частину в продажах нових автомобілів. У такій ситуації необхідно зберегти баланс між цілями екологічної та економічної політики, рекомендує президент всесвітньої організації автовиробників. «Мета полягає не тільки в захисті клімату, але і в зростанні зайнятості».

Що стосується іншого мегатренду – цифрових технологій, то, на думку Віссманн, дігітізація має величезний потенціал насамперед для підвищення безпеки руху та оптимізації витрат на перевезення.

«Звичайно, ці нові технології не будуть впроваджені відразу і всюди, на всіх ринках. Тут, зокрема, держави зобов’язані створити нормативну базу для широкомасштабного впровадження цих технологій. Цей процес повинен йти в ногу з економічним розвитком і розширенням інфраструктури», – зазначив Матіас Віссманн.