Президент OICA про ситуацію у світовому автопромі

У рамках Женевського автосалону, який цього року проходить з 4 по 16 березня, відбулась прес-конференція президента Всесвітньої організації виробників автомобілів (OICA) Патріка Блейна.

У своєму виступі пан Блейн зокрема висвітлив підсумки роботи автомобільної галузі та ситуацію на глобальному автомобільному ринку за останні роки.

Президент OICA зазначив, що після кризи 2008-2009 років світове автовиробництво демонструє стабільне зростання. Торік сумарний обсяг виробництва склав більше 87 млн. автомобілів або на 3 млн. одиниць більше ніж у попередньому році.

Позитивний тренд розвитку автовиробництва був забезпечений зростанням виробництва в таких регіонах як: Африка (+9 %), Азіатсько-Тихоокеанський і Близький схід (+8 %), Південна / Центральна Америка (+9 %), країни NAFTA (+4%).

При цьому, в країнах Європейського Союзу рівень виробництва залишився без змін, а в Росії і східноєвропейських країнах спостерігалося невелике падіння (-1%). Також з падінням закінчили рік автопром Японії і Південної Кореї (-2 %).

У структурі світового виробництва, акцентував Патрік Блейн, продовжує знижуватися частка підприємств, розташованих в ЄС. Якщо в 2005 році частка ЄС у світовому автовиробництві становила 28%, в 2009 році – 25%, то в 2013 – всього лише 19%. Також знизилася частка японських і корейських машин у світовому виробництві. Все більшу частину виробництва охоплюють автомобілі, вироблені в країнах Азії (36% в 2013 році проти 17% в 2005 – м).

Говорячи про географію виробництва, у своїй доповіді президент всесвітньої організації автовиробників зазначив, що всього 15 країн забезпечують 86% від загального обсягу глобального автовиробництва на планеті.

Китайська Народна Республіка в черговий раз підтвердила своє лідерство серед країн-автовиробників. Китай упевнено займає 25,5% у світовому виробництві автотранспортних засобів. Другу сходинку, за даними OICA, зайняли Сполучені Штати Америки (12,6%), замикає трійку лідерів Японія (11 %).

Описуючи ситуацію на ринку нових автомобілів, пан Блейн зазначив регіональні тенденції. Як і в сегменті виробництва, найбільше зростання ринку нових автомобілів спостерігалось в Азії і Близькому Сході (+7%). Країни NAFTA також продемонстрували семи відсоткове зростання попиту на нові автомобілі. В Африці ринок збільшився на 3%, в Південній і Центральній Америці приріст автопродажів становив 2 відсотки. Ринок в Японії і Південній Кореї не зазнав істотних змін. У той же час у країнах ЄС продажі знизилися на 2%, в інших європейських країнах зниження становило 4 відсотки.

Частка Азіатського ринку автомобілів, за даними всесвітньої організації автовиробників, торік охопила близько 40% світових автопродажів, це майже в 2 рази більше, ніж було в 2005 році.

Найбільшим споживачем автотранспортних засобів, понад чверть світових автопродажів, є Китай, на другому місці США з часткою в 18,6 %, частка Японії склала трохи більше 6 відсотків.

Зупиняючись на питаннях автомобілізації населення, спіч Патріка Блейна дає чіткий меседж, що світовий автопарк збільшується швидше, ніж населення планети. На сьогодні, середньосвітовий рівень автомобілізації становить 170 авто на тис. чол., що говорить про збільшення цього показника від рівня 2005 року на 18 відсотків. Для довідки, чисельність населення за цей же період збільшилася на 14 відсотків.

Найбільший рівень автомобілізації залишається в США – 791 авто на 1000 жителів, на другому місці Австралія (713 авто), на третьому – Канада (624 авто). У країнах ЄС цей показник в середньому становить 563 авто, в Росії – 317 (зростання +43 порівняно з 2005 р.). Найнижчий рівень автомобілізації серед країн- автовиробників зафіксований експертами OICA в Індії – 18 авто на тисячу чоловік.

Що стосується прогнозів всесвітньої організації автовиробників, то за словами її президента в поточному році очікується, що світовий авторинок має збільшитись на 2% і складе приблизно 88 млн. автотранспортних засобів.

Найбільш сприятливий прогноз склався для Китаю, де зростання очікується в межах 8 – 10%. Також хороші перспективи росту у Австралії, Німеччини, Італії, США, Бразилії. А от для Японії прогноз несприятливий – падіння продажів, за словами Блейна, складе 10 відсотків. У Росії експерти OICA також очікують падіння, яке складе близько 5 відсотків.

Президент OICA пан Блейн не оминув у своєму виступі актуальної теми – впливу державної політики на успішність залучення інвестицій в автомобільний сектор. І це не випадково, тому що учасники OICA нещодавно розробили і офіційно презентували своє бачення ролі держави в цьому питанні.

Виробництво автотранспортних засобів, на думку представників світового автопрому, є життєво важливою умовою для створення сильної економіки, оскільки в усьому світі процвітання пов’язане з мобільністю.

Автовиробництво є стратегічно важливою галуззю і допомагає розвивати національну економіку, як в плані інвестицій і зайнятості, так і в плані науково -дослідної діяльності та розвитку суміжних галузей промисловості.

Державна політика може сприяти успіху розвитку автомобільної промисловості стимулюючи та гарантуючи: збільшення потенціалу ринку, створення правової стабільності і передбачуваності для бізнесу, підготовку кваліфікованої робочої сили та забезпечення конкурентних витрат на неї, розвиток бази постачальників і ефективної логістики.