Позиція автовиробників щодо лібералізації ринку вживаних автотранспортних засобів

Позиція автовиробників України щодо проекту Закону України про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів

Причина виникнення законопроекту (№3251) щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів зрозуміла – це політичний популізм та спроба здійснити перерозподіл вітчизняного авторинку.

Політичний популізм ініціаторів, кількість яких перевищує кількість речень у законопроекті,  полягає у підвищенні лояльності електорату певних регіонів, що традиційно спеціалізуються на імпорті вживаних автівок.

У черговий раз поширюється ілюзія, що українці дискриміновані високими цінами на автомобільний секонд-хенд. Для підкріплення цієї ілюзії порівнюють ціни вторинного авторинку країн ЄС з українським. Проте свідомо замовчується інформація про вартість володіння літніх авто., тобто розмір податків, що сплачують щорічно власники таких автомобілів у Євросоюзі.

Однак, саме у зв’язку з високою вартістю утримання старих автомобілів їх ціни у Європі стають майже символічними. Таким чином, податкова політика країн ЄС стимулює автовласників оновлювати автопарк, що має позитивний вплив не лише на екологію та безпеку руху, а й на розвиток промисловості, зайнятість населення та економіку в цілому.

Лібералізація доступу на український ринок автомобілів, що були у користуванні, апріорі, створить з України санітара європейського авторинку. Україна буде допомагати сусіднім країнам позбутися застарілих автомобілів та й ще і заплатить за це валютою. А що вона отримає?

Перенасичення первинного авторинку імпортним секунд-хендом призведе до падіння цін на вторинному ринку і, як слідство, зменшення платоспроможності автовласників, які планують придбати новий автомобіль.

В умовах критично низької споживчої активності на внутрішньому ринку нових автомобілів, буде руйнуватись офіційна дистрибуція нових автомобілів більшості іноземних брендів та зупинено виробництво легкових автомобілів вітчизняними заводами. Автомобільний бізнес буде відкинутий на десятки років назад.

За експертними висновками бюджет країни тільки у наступному році недоотримає близько 10 млрд.грн., а втрати зовнішньо-торгівельного балансу за час дії Закону складуть не менш 3 млрд. долл.США

До того ж, сумнівна можливість придбати дешевий автохлам не буде в змозі знизити соціальну напругу, каталізатором якої буде ріст безробіття за рахунок звільнень в офіційному авто бізнесу.

Єдиним логічним виходом з такої ситуації буде вимушене запровадження європейського досвіду, тобто разом із поверненням техогляду застосувати високі прогресивні ставки щорічного транспортного збору з автомобілів віком понад 5 років. Саме така практика дійсно втілить мрію адептів секунд-хенду про дешеві авто на вторинному ринку.

Чи виграють від порушення існуючого на вітчизняному авторинку статус-кво українці, за електоральну лояльність яких борються автори та ініціатори законопроекту №3251 – питання риторичне.

Тому вітчизняні автовиробники закликають народних обранців утриматись від чергових небезпечних експериментів над автомобільним ринком та економікою.