Нова фаза боротьби за ринок Китаю

Коли китайський автомобільний ринок почав розігріватися, він потягнув за собою всіх. Тепер автовиробникам доводиться боротися один з одним, щоб вийти вперед у цій гонці, пише «Азіатський репортер».

Кількість проданих легкових автомобілів в Китаї за перші п’ять місяців 2014 року збільшилася на 11% від аналогічного періоду минулого року після 15-відсоткового зростання за той же проміжок часу в 2013 році.

Найбільше програли в цій ситуації виробники китайських брендів. Згідно з даними CAAM (Китайської асоціації автомобільних виробників), за період січень-травень поточного року їх частка в продажах автомобілів, вироблених на території КНР, становить 38% в порівнянні з 42% за той же період минулого року.

Тим не менше, не всі іноземні автовиробники виграють за рахунок невдач місцевих компаній. Так, в результаті націоналістичних заворушень продажі японських марок в Піднебесній впали. Як приклад, ринкова частка Toyota, яка в 2011 році займала 5,5%, в даний час охоплює 4,9% внутрішнього ринку. В рамках опитування, проведеного цього року серед 40 000 китайських споживачів, половина учасників зізналися, що навіть не подумають про покупку японського автомобіля, головним чином з націоналістичних причин.

У число відстаючих увійшли також бренди легкових автомобілів General Motors. Ринкова частка Buick і Chevrolet цього року знизилася з 8,6% до 8,2%. Ford, відносний новачок в Китаї, навпаки, демонструє ознаки прогресу в сегментах кросоверів і седанів. За січень-травень цього року Ford зайняв 4,1% ринку автомобілів, вироблених в Китаї, в порівнянні з 3,8% минулого року і 2,2% в 2011 році.

Як і раніше залишається на вершині Volkswagen. Компанія одна з перших вийшла на китайський ринок, і її ринкова частка цього року зросла до 14,4% з 13,4% в 2013р. VW посилив позиції, пропонуючи широкий модельний ряд, починаючи з бюджетних седанів і закінчуючи спортивними кросоверами – і це без урахування брендів Skoda і Audi. Бренд і ціни VW настільки привабливі, що дилери досить рідко пропонують знижки і все одно продають більше автомобілів у порівнянні з іншими брендами.

Експерти припускають, що якщо темпи розвитку китайського автомобільного ринку продовжать знижуватися, конкурентна боротьба між брендами зросте ще більше. Перше покоління китайських покупців вже шукає і вибирає нові автомобілі. При цьому поняття лояльності до бренду набуває серед китайців все більшого значення, і тепер для досягнення успіху автовиробникам буде недостатньо тільки однієї присутності на ринку.