Нестабільність на сході України порушує ритмічність виробництва

Нестабільна обстановка на сході України – у Донецькій, Луганській областях, зриває виробничі процеси на підприємствах автопрому. Зокрема, тільки у Запорізького автомобілебудівного заводу серед постачальників комплектуючих в Донецькій області знаходиться 25, а в Луганській – 11 підприємств. Виробники цих областей забезпечували конвеєри автопрому гумотехнічними виробами, пружинами, радіаторами, інструментами, виробами з кольорових металів. За інформацією, що надходить асоціації «Укравтопром» від її учасників, багато поставок комплектуючих тимчасово припинені: блок-пости і військові дії заважають їх безпечному та своєчасному транспортуванню. В результаті виникла загроза зупинки виробництва, оскільки за короткий час знайти нових постачальників практично не можливо.

На додаток до спаду продажів, який особливо відчутний у східних регіонах країни і Криму, політична нестабільність в країні створила новий виклик автомобільному виробництву в Україні.

Не додає оптимізму українському автопрому недавнє скасування утилізаційного збору і зниження спецмита, що відбулися паралельно із збільшенням ставок акцизного податку на нові автомобілі і на кузови для промислового складання. В результаті, вітчизняні виробники втратили останній мінімальний державний захист, а замість нього отримали додаткове фінансове навантаження, яке ставить під питання доцільність не тільки розвитку, а й збереження промислового виробництва автомобілів в Україні.

Цілком очевидно, що в умовах вкрай низьких продажів виробники не зможуть нівелювати за рахунок власних ресурсів збільшені податки, і вони будуть закладені в ціну товару, а отже ляжуть на плечі споживача.

Виникає питання, скільки споживачів залишиться при таких цінах на ринку?

По поточній ситуації ми вже констатуємо продовження зниження споживчої активності на первинному авторинку. А отже – падіння виробництва не тільки продовжиться, а й посилиться.

Нагадаємо, що за даними асоціації «Укравтопром», в квітні цього року порівняно з березнем 2014-го, виробництво на ЗАЗі впало на 10,3%, в Корпорації «Богдан» – на 64,7%, на заводі «Єврокар» – на 27,6%. У цілому по галузі виробництво автомобілів і автобусів в Україні впало на 14,7% і становило всього 4 688 автотранспортних засобів.

З такими показниками про рентабельність виробництва говорити складно.