Світовий автопром закликає до балансу між екологічною та промисловою політикою

Женевський автосалон, що нещодавно відбувся, став платформою не тільки для гучних прем’єр досягнень учасників світового автопрому, а і для висвітлення стану справ індустрії та поглядів на майбутнє. Однією з таких подій стала прес-конференція президента Всесвітньої організації автовиробників ОІСА пана Маттіаса Вісмана, пише асоціація «Укравтопром». Керівник ОІСА розглянув ситуацію на автомобільних ринках скрізь призму економічного стану справ в державах і об’єднаннях. Останні статистичні данні OICA наочно свідчать, що світова автомобільна промисловість все ще залишається на шляху розвитку. Глобальний ринок транспортних засобів успішно розширюється останні вісім років. У 2017 р. він додав 3% і досяг 96,8 мільйонів автомобілів. Ця цифра включає легкові автомобілі, комерційні транспортні засоби та автобуси. Глобальне виробництво показало таку ж тенденцію (+2%) і за експертними оцінками, цей розвиток буде продовжуватися. У 2018 році в ОІСА очікують більшого зростання у світовому масштабі, але дещо менш динамічного. Прогноз полягає в тому, що світовий автомобільний ринок збільшиться приблизно на 1%, досягши майже 98 млн. одиниць. Тільки глобальний ринок легкових автомобілів має додати близько 1 відсотка, склавши 86 мільйонів нових автомобілів за підсумками року. Економічне зростання, зайнятість та процвітання завжди тісно пов’язані з зростанням автомобільних ринків та виробництва, тому, за словами Вісмана, міжнародна конкуренція між OEM буде залишатися жорсткою, а автомобільна промисловість буде залишатись ключовим сектором у всьому світі. «Це стосується в рівній мірі як індустріально розвинених країн, так і чисельних країн, що розвиваються», наголосив президент ОІСА. При цьому основною рисою сучасного автовиробництва є його глобальна кооперація. Близько 75% доданої вартості автомобіля створюється постачальниками, що походять з багатьох країн та долучаються на різних етапах постачання. У довгостроковій перспективі ефективне комерційне виробництво буде можливим лише за умови ефективного використання глобальних ланцюгів вартості. Все це вигідно як для працівників автопрому, так і для споживачів, які очікують найсучасніших продуктів високої якості за справедливими цінами і можливість отримати їх завдяки міжнародному розподілу праці. З погляду на глобалізацію, сьогодні одним з головних завдань OICA, за словами її керівника, є гармонізація технічних правил у всьому світі. На думку пана Вісмана, якщо різні правила вважаються еквівалентними, то вони мають бути взаємно визнані, як це, наприклад, у випадку угоди про вільну торгівлю. Також президент OICA зробив окремий акцент на балансі щодо екологічної та промислової політики. Відомо, що Всесвітня організація автовиробників дуже серйозно ставиться до захисту клімату по всьому світу. Всі її члени інтенсивно працюють над подальшим зниженням споживання палива і, водночас, зменшенням викидів CO2, що спричиняють нові транспортні засоби. Скорочення CO2 – це глобальне завдання для автомобільної промисловості – як в Європі, так само, і в Азії та Америці. Цільові значення викидів CO2 новим автомобілем на 2021 рік значно різняться від регіону до регіону. Європейський Союз має напевно найбільш складне завдання – 95 грамів на кілометр. Японія – 105 г/км, Китай – 117 г/км, США – 119 г/км. Європейська комісія запропонувала цільовий рівень CO2 на 2030 рік, який передбачає скорочення ще на 30 відсотків. Плани Європейської Комісії є дуже амбітні та надзвичайно складні для досягнення. Тому природньо, що представники світового автопрому, використовуючи цю прес-конференцію,ще раз наголосили про своє занепокоєння політикою ЄС. А саме практику прийняття нормативних вимог без обговорення та консультацій з іншими регіонами світу. «Ми вважаємо за доцільне та необхідне мати скоординовану на міжнародному рівні стратегію для всіх континентів щодо скорочення викидів CO2. Викиди CO2 є глобальним питанням – адже вони не обмежуються державними кордонами. Тому європейський континент не повинен сильно дистанціюватися від інших регіонів світу, таких як США чи Азія.  Зрештою, з одного боку, в умовах міжнародної конкуренції європейська автомобільна промисловість несе більший тягар, ніж її конкуренти. Але, з іншого боку, односторонні вимоги європейців щодо цього спільного глобального питання призводять до додаткових витрат, яких можна уникнути, і які в кінцевому рахунку покриваються за рахунок простих людей – наших споживачів», наголосив Маттіас Вісман. «Політики мають віднайти новий баланс між промисловою та кліматичною політикою. Екологічним цілям та цілям зростання треба надати однакові пріоритети і це має бути забезпечено на глобальному рівні», – підсумовуючи, акцентував президент ОІСА. Розглянули на прес-конференції і використання цифрових технологій в контексті підвищення безпеки дорожнього руху Як стало відомо, OICA має чітку глобальну мету – забезпечити більшу безпеку на всіх дорогах, яка водночас є всесвітньою метою. Цей мегатренд є важливим стимулом інновацій. Для вирішення відповідних завдань автомобілебудівні компанії також потребують нових кваліфікацій для своїх співробітників та залучення більшого числа фахівців до сфер ІТ та програмного забезпечення. «Тепер завдання законодавців у всьому світі – почати створювати нормативну базу для широкомасштабного впровадження новітніх технологій. Це має бути узгоджено з економічним розвитком та розширенням інфраструктури. Таким чином, ці технології будуть поступово застосовуватися по всьому світу», – сказав пан Вісман. Завершуючи свій виступ, президент Всесвітньої організації автовиробників повідомив присутніх про початок «автомобільної весни», яка супроводжуватимуся зростанням світового авторинку та виробництва легкових та комерційних авто і, як слідство, посиленням конкуренції по всьому світу.