Казахський автопром бере курс на локалізацію

Автомобілебудування доволі молода галузь промисловості Казахстану, однак дуже динамічно розвивається. Основним драйвером розвитку казахського автопрому, на думку експертів, є Державна програма щодо форсованого індустріально-інноваційного розвитку, де автовиробництву приділяється особлива увагу, яка виражена включенням галузі до її пріоритетних напрямків.

За перші п’ять років розвитку автопрому підприємства галузі встигли перейти від великовузлового складання до реального виробництва.

Щодо планів казахських автовиробників на найближчий час, то їх озвучив у своєму інтерв’ю Kazinform президент ГК AllurGroup Андрій Лаврентьєв. За його словами досягнення локалізації виробництва до 50%, а обсягів випуску автотранспорту до 190 тис. шт. в рік є головним пріоритетом.

Розвиток локалізаційного бази передбачається здійснити на базі Костанайського заводу. У великому кластері площею близько 22 тис. кв. метрів буде розташовуватися вільна економічна зона для виробництва автокомпонентів, які можуть поставлятися автозаводам без сплати ПДВ. Таким чином, до 2020 року планується збільшити частку казахстанської доданої вартості в вироблених автомобілях ще на 20 відсотків. На даний момент локалізація становить 30 відсотків.

Що стосується обсягів випуску, то вони розраховані не тільки на зростаючий внутрішній ринок Казахстану, але перш за все на експортні поставки до країн Митного союзу.

Також у своєму інтерв’ю пан Лаврентьєв зазначив, що наступним етапом розвитку галузі буде будівництво сертифікаційних лабораторій і проходження дорожніх тестів для сертифікації власних автомашин в рамках МС.