Європа проти антидемпінгових мит Росії

Євросоюз подав черговий позов проти Росії до СОТ. Європейські автогіганти намагаються домогтися скасування діючих в Росії загороджувальних ввізних мит на легкі комерційні автомобілі. Вони були встановлені з ініціативи Sollers і ГАЗ у відповідь на дії конкурентів з Німеччини, Італії та Туреччини, які завозили автомобілі в Росію за заниженими цінами, пише Газета.RU.

Розслідування щодо імпорту тривало два роки і, за словами російських чиновників, було проведено в суворій відповідності з процедурами СОТ. Після цього представники Sollers і ГАЗ звернулися в Євразійську економічну комісію.

ЄЕК провела розслідування, яке підтвердило наявність значного демпінгового імпорту з Німеччини, Італії та Туреччини, який завдає матеріальної шкоди галузі країн Митного союзу.

У результаті в травні минулого року комісія прийняла рішення про встановлення захисних мит залежно від країни походження в межах від 14% до 30% на додаток до всіх видів мита та митних нарахувань. Мита на легкі комерційні автомобілі з Німеччини, Італії та Туреччини, що ввозяться на територію Митного союзу, куди входять Росія, Білорусь і Казахстан,діятимуть п’ять років.

У 2013 році автогіганти Daimler і Volkswagen звернулися в ЄЕК з вимогою скасувати встановлені бар’єри. Але члени комісії не визнали доводи компаній переконливими.

Згідно з повідомленням представництва ЄС при СОТ, «Мита у розмірі від 23% до 29,6%, введені на європейські малотоннажні вантажні автомобілі, значно перешкоджають доступу на російський ринок. Обмеження на торгівлю несумісні з нормами СОТ і означають, що експорт легких комерційних автомобілів не отримує вигоди від поступок, зроблених Росією під час її приєднання до СОТ в 2012 році».

Директор департаменту торгових переговорів Мінекономрозвитку РФ Максим Медвєдков вважає претензії ЄС необгрунтованими.

«Захід повністю відповідає нашим зобов’язанням в СОТ. Готові тісно працювати з органом з вирішення спорів», – заявив пан Медвєдков.

За існуючими в СОТ правилами, у сторін буде 60 днів на проведення консультацій. Після чого, якщо питання між ЄС і Росією не буде залагоджено, Брюссель має право вимагати формування третейської групи експертів.