Новини

Безпечне зимове водіння від ЗАЗ. Поради власникам автомобілів

Мокрий сніг, завірюха, ожеледь, погана видимість –  краще залишитися удома, але є обставини, коли їхати треба!  Поради фахівців «АвтоЗАЗ-сервіс» – можуть бути Вам корисні. 

1. Дотримуйте безпечну дистанцію (вона може бути в 2, а то і в 3, рази більше, ніж при водінні в теплу та суху пору року);

Актуальні автомобільні новини в нашому Телеграм каналі

2. Дотримуйте швидкісний режим (дослідні водії радять середню швидкість по місту близько 30-40 км/ч);

3. Будьте впевнені в технічній справності автомобіля – своєчасно і в повному обсязі проводьте технічне обслуговування Вашого автомобіля;

4. Вибирайте стиль водіння, відповідний зовнішнім обставинам, – замініть динамічний стиль водіння на плавніший;

5.  «Перевзуйте» Ваш автомобіль в зимову гуму. При температурі нижче +7°С шини для «літнього» використання знижують керованість автомобіля. Для слизького покриття вибирайте шини з дрібним, насиченим малюнком протектору. Особливо корисні на зиму шини радіального типа, а шипи посилюють протиковзкі властивості протектора.Шипованішини – це те, без чого не обійтися в ожеледь.

 

Серед неприємностей, з якими найчастіше стикаються автовласники в зимовий період, слід виділити основні: розряджений акумулятор, примерзання дверей, замерзання замків, примерзання щіток склоочисників, замерзання рідини склоомивача. 

 Як уникнути цих складнощів?

 • Замерзання паливної системи. Щоб не провокувати несправність, стежите за рівнем бензину в баці – його повинно бути завжди більше половини. Чим більше в баку повітря, тим більше водяної пари в нім міститься. Відбувається її кристалізація, і мікрокрістали осідають в паливі, скупчуються на дні і негативно впливають на бензонасос та паливну систему.

 

• Низький заряд АКБ. Одна з основних причин відмови двигуна в мороз – розряджений акумулятор. Перед тим, як завести двигун рекомендується «зігріти електроліт». Дієвий спосіб: поверніть ключ запалення в перше положення, щоб включилися електроприлади та панель приладів, а потім моргніть далеким світлом. 

 • Замерзання різного роду. Напередодні зимових холодів рекомендується обробити дверні замки та віконні ущільнювачі, а також пробку і замок бензобака спеціальними силіконовими спреями. Після миття –  обробіть автомобіль гарячим воском, він утворює плівку, яка захистить ЛФП. Також після виїзду з мийки необхідно інтенсивно кілька разів загальмувати, щоб не примерзнули колодки. Не рекомендується в люті морози залишати автомобіль на ніч на «ручнике».

 •  У бачкуомивача замерзла рідина. Способи боротьби:

–        поставити автомобіль в теплий гараж та діждатися доки рідина розмерзне сама. Мінуси методу: не завжди є теплий гараж, довго за часом;

–        якщо конструкція автомобіля дозволяє, можна зняти бачок, віднести його на розморозку, і, обливаючи його гарячою водою з усіх боків, добитися розмерзання рідини;

–        не знімаючи бачок, залийте в нього гарячу воду. Мінуси: вода дуже швидко остигатиме і захололу воду необхідно відкачувати, що інколи дуже важко.

Яким би чиномВи не розморозили лід, після цього потрібно залити в бачок концентрат або окріп і прогнати його по системі, з метою розтопити лід в периферії.  Після цього потрібно залити концентрат (!) і знову прогнати його по всій системі.

 • Примерзнули «двірники». Не відривайте їх з силою від скла –  пошкодите робочі кромки склоочисників. Крапніть на «двірники» декілька крапель концентрату антифризу або «незамерзайки» для склоомивачів, трохи почекайте, а потім підніміть їх.

 • Корозія кузова. Незначні пошкодження лакофарбного покриття, які не були відновлені до морозів, можуть привести до корозії. Кращий вихід – зверниться до фахівців і відновите ЛФП.

 Початківцям автоаматорам можуть згодитися декілька практичних порад з водіння на слизький дорозі від фахівців «АвтоЗАЗ-сервіс». 

 • Машина в’їхала в замет або просто зав’язнула в снігу. Не зволікаєте: плавно натискуйте на педаль газу і намагайтеся їхати убік, звідки в’їхали, при цьому вивертаючи кермо на максимум вправо або вліво («плавно», тому що чим Ви більше давите на газ, тим менше зчеплення в шин з дорогою). Якщо ж це не подіяло, то саперна лопата або допомога людей – Вас виручать. А якщо Ви один, алгоритм дій наступний:  

–        прибрати сніг з-під коліс; 

–        прочистити хоч би метр простору убік в напрямок руху;  

–        підкласти під колеса що-небудь з підручних засобів, на чому колеса не ковзатимуть: дошки, камені, вітки, килимки з салону.  

 • Гальмування на льоду. Слід бути особливо уважним і акуратним з педаллю гальма в ожеледь. При управлінні автомобілем, оснащеним антиблокувальною системою гальм (АБС), комп’ютер повідомить Вас, що слідує розблоковувати колеса, якщо при русі по льоду сталося їх блокування. Натиснення на педаль повинне відбуватися переривисто, тоді і автомобілем можна управляти впевнено. Працювати педаллю гальма слідує швидко, на межі блокування коліс, проте не слід занадто захоплюватися цим прийомом.

 • Гальмування двигуном. У ожеледь прийнято застосовувати гальмування двигуном, не вимикаючи запалення і передачу. Це слід робити таким чином: 

–        скидати подачу палива, не вимикаючи зчеплення;

–        вижати зчеплення, включити нижчу передачу;

–        знову включити зчеплення. 

Двигун збільшить оберти, і швидкість автомобіля поступово зменшуватиметься. При цьому можна плавно натискувати на педаль гальма. Таке загальне гальмування доволізручне.

 • Ефективним екстреним прийомом зимою є гальмування в сніг – машина не постраждає, а зупинка станеться досить швидко.

 • Їздити по глибокому снігу – необхідно без зупинка і перемикання передач. Якщо застрягнете в снігу, не допускайте, щоб колеса тривалий час буксували. 

 • Маневрувати на льоду можливо, але дуже акуратно, не здійснюючи різких рухів. Усяке різке маневрування, особливо поза наїждженою колією на дорозі, загрожує тим, що машину може почати крутити. 

 Контролюючи технічну справність автомобіля і слідуючи рекомендаціям, що  вказані в Інструкції з експлуатації автомобіля,  Ви не лише продовжите життя свого залізного коня, але й унебезпечити себе і своїх близьких від стресів і неприємностей на зимовій дорозі.  

 Будьте мобільні цієї зими!

 ДОВІДКА

Офіційний дистриб’ютор автомобілів ЗАЗ в Україні – Філія «АвтоЗАЗ-сервіс». З 2002 року компанія «АвтоЗАЗ-сервіс» представляє продукцію Запорізького автомобілебудівного заводу. Модельна лінійка ЗАЗ представлена автомобілямиЗАЗ VIDA, ЗАЗ Forza, ЗАЗ Lanos, ЗАЗ Sens, ЗАЗ LanosPick-up.

Сьогодні «АвтоЗАЗ-сервіс» – це розвинена мережа дилерських центрів по всій Україні; це повний комплекс послуг, починаючи з тест-драйву, продажу автомобілів, страхування, кредитування, і закінчуючи офіційним гарантійним і післягарантійним сервісним обслуговуванням; це забезпечення високопрофесійної підтримки власників автомобілів ЗАЗ у будь-якій точці України.

Back to top button