Єлектромобілі – доступна розкіш

Транспортні засоби на електродвигунах давно перестали бути дивом. Електромобілі, які у великій кількості представляють на автосалонах в Токіо, Парижі, Лос-Анджелесі і інших містах, тепер все частіше йдуть в серійне виробництво. Подібні машини – «живий» приклад переходу техніки на новий рівень розвитку. 

Останнім часом все більше потенційних клієнтів переконуються в перевазі транспорту на електромоторі над стандартним транспортом, це:

- малі габарити (тобто компактність авто, що дуже зручно при пошуку місця на парковці)

- відсутність шкоди для екології (важливий чинник для сучасного урбанізованого суспільства)

- безшумна їзда

- мала маса, порівняно з традиційними авто, що позитивно позначається на терміні служби покришок і інших комплектуючих.

Але чому ж кількість електромобілів до цих пір залишається невеликою? Основними обмежувачами масового виробництва автомобілів на електродвигунах є ціни і нерозвиненість інфраструктури.

Проте великі автовиробники намагаються вирішити ці проблеми. Так, у  вересні Opel понизив ціну на електромобіль Ampera на 17%, до €38,3 тис. Ціни на Nissan Leaf вже впали до $30 тис. і за прогнозами експертів можуть знизитися до $20 тис. Renault Zoe, один з найпоширеніших електромобілів, стоїть €20,7 тис. Більшість електромобілів, що розробляються автовиробниками зараз, також будуть не дуже дорогі – так, Volkswagen e-up! коштуватиме близько $37 тис.

Щодо інфрастуктури, то тут теж не все так погано. Кількість «швидких» зарядних станцій зростає і  до 2020 року – досягне 199 тис., що у 100 раз більше в порівнянні з 2012 роком. До кінця 2014 року Tesla розраховує покрити мережею власних зарядних станцій основні магістралі США, а до кінця 2014 – всю Німеччину. Більше 50 компаній, у тому числі Coca-cola, Bank of America і At&t заявили про плани розвивати інфраструктуру для електромобілів на своїх підприємствах.

Підтримка держави також відіграє важливу роль у розвитку ринку електромобілів. У ряді країн Європи покупцеві електромобіля держава компенсує різницю між вартістю автомобіля з двигуном внутрішнього згорання і електромобіля. У Великобританії, Франції, Іспанії і інших державах Європейського союзу надаються податкові пільги на покупку електромобілів. У Германії уряд додатково розглядає можливість звільнення покупців електричних машин від сплати транспортного податку, а також спеціальні пільги при покупці електромобіля.

Одна з найефективніших схем підтримки електромобілів розроблена в Норвегії – популярність електромобілів тут обумовлена не в останню чергу держсубсидіямі, безкоштовною парковкою, зарядними станціями, що надаються урядом, звільненням від ряду мит і податків і можливістю користуватися смугами для суспільного транспорту. Це працює: за оцінками уряду Норвегії, в країні близько 14,5 тис. електромобілів – світовий максимум в перерахунку на душу населення.