Автопром в ЄС страждає надлишком потужностей

Алан Мулаллі, виконавчий директор Ford, попередив, що європейські автовиробники повинні скоротити кількість автомобілів, що виробляють, оскільки надлишок виробничих потужностей на континенті залишається на небезпечних рівнях, пише Financial Times.

Виробничі лінії, що простоюють, і малопродуктивні заводи в останні роки довели майже всіх великих автовиробників Європи до мільярдних збитків після того, як річний обсяг продажів в Європі впав приблизно на 4 млн. автомобілів за період 2007-2013 рр.

В інтерв’ю Financial Times пан Мулаллі сказав, що закриття кількох європейських заводів протягом минулого року було не достатнім для зниження потужності до стійкого рівня.

Продажі автомобілів в 2013 році впали до двадцятирічного мінімуму, оскільки збитки на континенті послабили глобальні доходи найбільших світових автовиробників. Хоча продажі цього року росли щомісяця, пан Мулаллі попередив, що позитивне зростання маскувало більш глибокі проблеми, які необхідно вирішити.

“Цього не достатньо. Я думаю, що компанії повинні привести своє виробництво у відповідність до попиту,” – підкреслив пан Мулаллі, – “Якщо ваше виробництво не відповідає реальному попиту, це тільки ускладнить ситуацію, і все стане ще гірше”.

Продажі автомобілів в Європі протягом перших чотирьох місяців цього року зросли на 7,4 відсотка, але аналітики говорять, що млявий реальний попит в регіоні з помірним економічним зростанням, високим безробіттям і низькою споживчою довірою підтримується високими знижками.

Через високі постійні витрати, автозаводи мають бути завантажені приблизно на 70 відсотків від їх проектної потужності, щоб приносити прибуток.

Ford, другий найпродаваніший автобренд в Європі, торік втратив 1,6 млрд дол.США в Європі, причому компанія зазнає збитків третій рік поспіль. Європейський підрозділ General Motors втратив 844 млн дол. США в минулому році і 1,9 млрд дол.США в 2012 році.

Ford, який за останні два роки оголосив про закриття двох заводів, зараз повним ходом прямує до своєї мети – отримати прибуток в Європі наступного року, випередивши американських суперників GM і Fiat-Chrysler.

Автовиробники, зокрема національні лідери, такі як французькі Renault і PSA Peugeot-Citro?n і італійський Fiat, відчувають значний тиск з боку урядів не закривати заводи через високу чисельність працюючих на них.