Автогіганти інвестують таксі-сервіси

Японський автоконцерн Toyota Motor і сервіс за викликом водіїв Uber домовилися про партнерство, повідомили компанії. Співробітництво намічено в області спільного використання автомобілів (райдшерінг) в тих країнах, де це розвивається. Також Toyota Financial Services і Mirai Creation Investment зроблять стратегічну інвестицію в Uber.

Toyota і Uber хочуть співпрацювати в лізингу: водії зможуть брати автомобіль в лізинг у Toyota Financial Services і розплачуватися доходами, які вони отримають як водії Uber. Інвестиція Toyota в Uber не має на меті отримати більшу частку в компанії, заявило джерело Bloomberg. За його словами, основна причина – бажання Toyota зрозуміти, як споживачі використовують райдшерінг.

За останні кілька місяців відразу кілька великих автовиробників почали співпрацювати з технологічними компаніями. Раніше про інвестиції $300 млн в Gett оголосила Volkswagen Group. “Volkswagen отримає доступ до нової аудиторії, яка надає перевагу мобільності, а не володінню автомобілем”, – заявив головний виконавчий директор Gett Шахар Вайсер.

У січні General Motors купила 9%-ву частку в Lyft за $500 млн.

На початку травня Alphabet, материнська структура Google, домовилася з Fiat Chrysler Automobiles про встановлення на сотню міні-венів Chrysler системи автоматичного управління автомобілем, розробленої Alphabet.

І для сервісів таксі, і для автовиробників такі партнерства пов’язані з перспективами розвитку безпілотних технологій, коментують ситуацію в Deloitte. Автовиробники зацікавлені першими зайти на ринок таксі-сервісів, тому що потреба у володінні власним автомобілем скоротиться, і таким чином автовиробники готуються до ймовірного скорочення попиту.

Toyota традиційно займалася розробкою технологій сама, нагадує The Wall Street Journal. Але останнім часом компанія змінювала тактику, у міру того як автоіндустрія ставала все більш і більш високотехнологічною. У квітні 2016 р. Toyota створила спільне підприємство з Microsoft для збору і аналізу даних про автомобілі Toyota і Lexus. Також японська компанія наймає співробітників з суміжних галузей для роботи з безпілотними автомобілями і штучним інтелектом.

За матеріалами: Ведомости