Американська влада планує зобов’язати виробників оснащувати автомобілі системами автоматичного гальмування

На багатьох ринках наявність подушок безпеки є обов’язковою умовою, що дозволяє новій моделі автомобіля легально продаватися в конкретному регіоні. Багато нововведеннь, які ще не так давно були в дивину, зараз сприймаються автомобілістами абсолютно природно: підсилювач рульового механізму, антиблокувальна система (ABS) та інші рішення, які прямо або побічно впливають на безпеку та зручність керування автомобілем.

Як повідомляє ресурс CNet, американське агентство NHTSA, що відповідає за безпеку на дорогах, виступає з ініціативою, згідно з якою пропонується зобов’язати всіх виробників автомобілів оснащувати свою продукцію системами автоматичного гальмування в обов’язковому порядку. Купити новий автомобіль без такої системи на ринку США у разі реалізації цієї пропозиції буде неможливо. NHTSA підкріплює свою позицію статистикою: щороку на дорогах США тисячі людей гинуть і отримують каліцтва в аваріях, що передбачають наїзд одного транспортного засобу на інший. У 80% випадків, за оцінками фахівців агентства, аварій цього типу можна було б уникнути, якби на автомобілях були встановлені системи автоматичного гальмування перед перешкодою.

Треба сказати, що подібні системи отримали достатнє поширення навіть в сегменті недорогих автомобілів, але поки вони є додатково оплачуваним обладнанням. З 684 моделей автомобілів, що вийшли на ринок в минулому році, тільки чотири оснащувалися системою автоматичного гальмування (одна модель Mercedes-Benz і три Subaru), інші вимагали доплати за таку можливість. Компанія Toyota недавно заявила, що оснащуватиме такою системою всі свої нові моделі. Думки виробників щодо ініціативи NHTSA розділилися. Деякі з них вважають, що покупцеві не можна нав’язувати певні опції, і що системи кругового огляду, наприклад, впливають на безпеку нітрохи не менше. Існуючі серійні системи автоматичного гальмування використовують набір датчиків, що дозволяють ідентифікувати ситуацію зближення з розташованою спереду перешкодою на неприпустимо високій швидкості. Як показують випробування, системи не завжди адекватно реагують на реальну дорожню обстановку, а тому їх потрібно ще якийсь час удосконалювати, перш ніж зробити обов’язковими до застосування.